Opis problemu:
Przyzwyczailiśmy się już, że niektóre programy, zwłaszcza przeglądarki internetowe pamiętają nasze ostatnie wpisy. Upraszcza to ponowne wyszukiwanie informacji, z których często korzystamy. Niestety Access nie posiada takiej opcji.
W takim razie pojawia się pytanie: Jak to zrobić samemu?
Rozwiązanie:
Wykorzystamy tabelę pomocniczą, w której będziemy zapamiętywać historię naszych wpisów oraz dla porządku kasować stare dane. Gotowy przykład zawarty jest w pliku WpisyCmb.zip.
Po rozpakowaniu wymienionego archiwum otrzymamy bazę, która oprócz pamiętania ostatnich wpisów,
przedstawia inne zagadnienie, warte oddzielnego omówienia. Chodzi o
metodę filtrowania danych, z wykorzystaniem funkcji BuildCriteria
.
Wydaje się, że ten sposób jest rzadko używany w budowie własnych okien do zakładania filtrów,
a przecież daje zupełnie wyjątkowe możliwości - niemal takie, jak sam graficzny interfejs do
projektowania kwerend w Accessie. Jednak nasze okno może być znacznie
prostsze w obsłudze
dla użytkownika.
Krzysztof Pozorek